fredag 9 november 2012

Fredag och hälsotips

Idag har jag inga föreläsningar och det är verkligen välbehövligt då det varit riktigt intensivt nu. Så idag tog jag en springtur på morgonen och unnar jag mig att sitta i skogshuggarskjorta och mjukisbyxor med en fet kemibok samt ingefärste.
Det är något jag verkligen rekomenderar nu är vi går mot vinter. Förutom att det är gott och mysigt  så bostar ingefära immunförsvaret så att vi håller oss pigga och friska. Vilket som kan kännas välbehövligt så här års.

Ta även en promenad mitt på dagen för att få D-vitaminer men framför allt för att ljuset får oss att må psykiskt bättre. Själv har jag alltid haft problem med vinterdepresion men något så enkelt som en liten promenad ett par gånger i veckan gör verkligen underverk!

Så ta hand om er nu och hoppas ni får en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar