lördag 6 april 2013

Tidig morgonpromenad

Klockan halv 7 imorse gav jag mig iväg på en promenad och tro mig det är verkligen värt att släpa sig upp tidigt för det.
Solen sken fåglarna kvittrade medan man fick sig en rejäl workout. Behagligare träning går nästan inte att hitta. Kullarna fylldes av träd som ännu inte har några blad men man känner att det snart är dags! Har fortfarande inte vänjt mig vid denna kuperade miljö då jag är från det plattaste stället i väster götland, även kallat "slätta". Så jag slås med häpnad varje gång.

Här har jag även listat de fämsta skälen till att vara ut i solen mer:

  • Solens D vitamin mot verkar osteoporos (benskörhet), något som ofta inte märks av förren vi blir äldre men det kan redan nu förbyggas

  • Du blir piggare och gladare

  • Bra alternativ så men inte hamnar frömför datorn/TV:n

  • Men framför allt missa inte årstiderna!

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar