onsdag 26 november 2014

Kalmar till våren?

Att plugga på distans har varit mycket svårare än vad jag trodde. Det är inte så att jag har dålig diciplin, tvärtom. Men jag har ingen att fråga, inga klasskompisar att diskutera med, ingen som sänger till när saker ska lämnas in. Allt måste man ta reda på själv på ett helt annat sätt vilket ger mig en känsla av att inte ha kontroll på min tillvaro och är hela tiden rädd för att missa något. Så planen är att jag ska flytta till Kalmar i Januari. Jag har tagit tjänstledigt på jobbet vilket känns väldigt skönt. Att jobba varje helg ger pengar men det är väldigt tråkigt att aldrig kunna hitta på någonting. Jag har tex lovat flera vänner att komma på besök men hur ska det gå till när jag inte har någon helg och alla bor långt bort? 

Känner mig verkligen taggad på att åka till Kalmar då det är en så fin stad med ett oväntat stort utbud. Eskilstuna har 100.000 invånare men mycket sämre utbud av allt jämfört med Kalmar vilket är lite märkligt. Jag är också lite sugen på studentlivet så följ med mig till Kalmar i Januari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar