torsdag 31 juli 2014

Stress

I förrgår kom jag hem till Sverige efter ett och ett halvt dygns resande. Igår gick jag upp 5 för att skjutsa min sambo till jobbet och flyttstäda lägenheten i Jönköping. Höll på till 23 och då var det för sent att åka till Lidköping så sov hos svärföräldrarna.

Eftersom det inte var planen så hade jag inte med mig någonting, inte ens hårborste. Så kände mig inte så elegant efter att ha lagt sig halv och gå upp efter 5 timmar för att hinna skjutsa min pojkvän igen till jobbet (vi har bara en bil) för att sedan köra vidare till Jönköping för besiktningen av lägenheten. Efteråt åkte jag till Hjo för att hämta min sambo och tillsammans åkte vi till Skövde och åt en välförtjänt lunch

innan jag satte mig på en buss till Lidköping. Somnade och var nära att missa hållplatsen. Tur att chauffören ropade ut namnet så högt att jag vaknade.

Min kära hemstad

Så idag är jag minst sagt trött och ska bara vila. Känns väldigt skönt att få uppleva lite svensk sommar i alla fall.

2 kommentarer: