onsdag 20 augusti 2014

Hösten är här!

Äntligen är hösten här. Kreativitetens årstid enligt mig då jag brukar känna hur inspirationen flödar denna tid på året.

 Hösten är bästa tiden för vandring och all annan form av utomhus aktivitet. På sommaren är det alldeles för varmt och man blir genomsvett efter bara en kort vandring med packning. Våren är vacker men det är svår att klä sig då det är varmt i solen men kallt i luften. Vilket leder till att jackan hela tiden åker av och på men hösten är perfekt.

Jag har längtat så efter att ge mig ut i skogen men den varan är det brist på här i huvudstaden. När jag bodde utanför Jönköping saknade jag stadslivet och i Stockholm saknar jag de småländska skogarna. Gräset är verkligen alltid grönare på andra sidan.

Idag hittade jag i alla fall en liten skogsplätt i Bredäng. Från Bredäng centrum så ska du först gå ner under en väg där det även finns en sevärd loppis. Följ sedan bara skyltarna till campingen och gå förbi den så är du framme sen.

I den skogen tog jag dagens bilder. En annan bra sak med att vandra på hösten är att du slipper trängas. Det var nästan bara jag ute idag så jag kunder verkligen njuta av tystnaden.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar