måndag 30 juni 2014

Första dagen

Hur ska man beskriva sin första dag på en engelsk språkresa i Singapore? Igår kom jag till flygplatsen klädd i jeans och vårjacka och möttes av 30 grader och klibbig luft. Satte mig på en buss in till stan som inte ropade ut några hållplatser så jag fick chansa och hoppa på och av bussen efter vägen.

Men när jag sen kom fram till stadsdelen "little india" (klicka för bilder) där mitt hostel ligger var det helt underbart. Färgerna, dofterna, musiken... Det kändes verkligen som jag hade kommit till Indien. Det fanns till och med ett tempel med blinkande ljusslingor på! Tror att vi kan lära oss mycket av deras marknadsföring.

Imorse fick jag en frukost bestående av "full fat milk" vilket jag tror motsvarar våran röda mjölk. Choklad flingor, något frostisliknande, rostebröd med sylt eller jordnötssmör. Kaffet la man i koppen som en tepåse och var sött. Kändes mer som fredagsmys än mat.

Efter skolan så blev det guidad tur till "china town" ett verkligt måste. Supermysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar