tisdag 24 juni 2014

Morgonträning

Gissa vem som gick upp halv 6 för att powerwalka? Blev även små  löpdistanser samt lite styrkeövningar när jag kom hem. Efteråt är det så grymt skönt att att ta en dusch och äta frukost i en flanell skjorta. Förut var jag väldigt emot att träna innan frukost då jag är en riktig frukost människa och knappt kan ta ett steg på morgonen utan att få i mig mat. Men när man hoppar på en bageri/konditoriutbildning så lär man sig ;)

 Efteråt. Trött men nöjd!


Ett av mina favorit träningsredskap är pilatesbollen då den kan användas till så mycket. Man kan göra situps på den som blir mycket effektivare än vanliga så även musklerna på sidan kopplas in för att hålla balansen.
Prova armhävningar på den samtidigt som du håller ryggen rak som i plankan. Sjukt jobbigt! Perfekt att höra framför tvn. Om man ändå ska ska slötitta kan man lika gärna få någonting gjort.


Bollen ovan finns att köpa på länken ovan och är någonting jag varmt rekommenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar