tisdag 5 augusti 2014

Lite restauranger

Något jag gilla med att bo i Stockholm är utbudet av museer och restauranger. Det finns en restaurang jag skulle vilja prova som heter "Koh Phangan" det är en thailändsk djungelrestaurang. De har verkligen lagt energi på både scenografi och och ljud. Jag och min sambo gick dit för att ta en öl en gång men lokalen tyvärr var helt full, så ett tips är att gå dit tidigt.




Stick gärna in huvudet om ni ändå har vägarna förbi Skånegatan i Södermalm

Bilderna är tagna
från
http://www.kohphangan.se
/sodermalm/






.



Ett annat ställe är en bar som heter "Vampire lounge" som bland annat är kända för sina glassdrinkar
http://whatsupsthlm.se/isthlm/vampire-lounge/781/

Jag gick dit och beställde en glassdrink som var väldigt god, dock tröttnade man efter halva och blev väldigt mätt.



En annan restaurang jag gärna skulle vilja prova är "Linnea art restaurant" i Göteborg. Det är en restaurang där man lagt nästan lika mycket energi på konst som god och vällagad mat. De har till exempel glaskonst från några av världens bästa glaskonstnärer och är svanen märkt. Något som jag anser som något som alltid är viktigt att tänka på. 















www.linneaartrestaurant.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar