lördag 19 juli 2014

Haw par villa

Här kommer lite bilder från mitt besök på "Haw par villa". Det är en park med massor av skulpturer med syfte att lära barn om kinesisk mytologi. Jag älskade det här stället. Det kändes som att vandra runt i en annan värld. Alla som åker till Singapore borde besöka denna park! Dessutom så är det gratis! Om du åker med barn så skulle jag råda er att hoppa över "nine corts of hell". Om min sambo hade varit med så hade nog även han fått gå ut även om han är 27 år. 
 
 Lite historia för den som är intresserad :)



  
Man kunde till och med gå in i skulpturerna! Jag sprang omkring här som ett barn.
 Väl nedanför trappan



Nine corts of hell med sina väktare ox-ansikte och häst-ansikte. Kanske inte så skräckinjagande namn :)









Efter detta besöket kommer ha mycket större kännedom om kinesisk mytologi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar